A történet középpontjában Kurosagi Ichigo áll, aki egy "hétköznapi" 15 éves középiskolás tanuló, akinek az eredeti hajszíne narancssárga, és amióta csak az eszét tudja, látja a szellemeket. Persze ez nem csak az ő egyedüli tulajdonsága, mert a családjában szinte mindenki látja, vagy érzékeli őket. De mindközül Ichigo látja őket a legtisztábban, és érzékeli őket. Kiéve az apja (Isshin), mert ő semmilyen formában nem érzékeli a szellemeket. Ezért hihetlenül irigy is fiára. Icihgo idősebbik húga (Karin) igaz látja őket, de csak homályosan. És mindezek ellenére mégsem hisz a szellemekben... |
A bonyodalom ott kezdődik, hogy egy furcsa szellem megjelenik, ami még kicsit sem hasonlít a hagyományos szellemekre. Ezeket "Hollow"-nak hívják, és ők a gonoszok, akik emberi lelkekkel táplálkoznak, hogy enyhítsék fájdalmukat. Nem elég, hogy itt van ez a rém, de még egy titokzatos "szamuráj lány" is feltűnik Ichigo szobájában még aznap este. A lány egy Shinigami, azaz lélekvadász, igazi neve pedig Kuchiki Rukia. Célja az, hogy a Hollow-kat megtisztítsa bűneiktől (azaz a fejüket meg kell semmisíteni), és elküldje őket a Soul Society-be (Lélek Közösség). Ez persze a jámbor szellemekre is igaz, de őket nem kell megtisztíani, nekik csak egy pecsét kell a homlokukra... ^_^ |
Hírek
Az E-Type talán a brit autógyártás utolsó nagy dobása volt. Még Enzo Ferrari is csodálta elegáns formáját, de még fontosabb, hogy sokak számára hozta elérhető közelségbe a sportkocsi-vezetés élményét.
A Jaguar 1961-ben lepte meg a közönséget az E-Type szériaváltozatával, amely szinte azonnal a közönség kedvence lett. Népszerűségének oka a jól eltalált koncepció volt: a formás és gyors sportkocsi, amelybe eleinte 3,8 literes, 268 lóerős hathengeres motort szereltek, elérhette a 240 km/h-t, azaz a korszak leggyorsabb autói közé tartozott, de jóval olcsóbban kínálták, mint a hasonló tudású Ferrarikat, Maseratikat vagy Aston Martinokat. Az első generációból összesen 38 419 példány készült 1968-ig, ami sportkocsitól elképzelhetetlen eredmény volt addig. A későbbi változatokból 1975-ig további 34 ezret adtak el, bár a harmadik generáció már teljesen más karakter volt: nagy, nehéz V12-es motort kapott, és drágább is lett, mint az elődei. Az E-Type utódai, az XJS és az XK8 azt a vonalat vitték tovább: nehéz, bár igen erős túrakupék lettek.
Az E-Type persze nem volt hibátlan autó: jóval nagyobb volt a kereslet iránta, mint amekkorára a gyártási eljárásokat tervezték, így a minőség soha nem volt tökéletes. Ezen felül viszonylag hamar igen divatos lett, így - talán a fennmaradt példányok számához képest is - kortársaihoz képest meglepően drágák még a felújítatlan példányok is. Ugyanakkor a típus a mai napig meghatározza a Jaguar arculatát – nem csoda, hogy a gyáriak komoly ünnepségsorozatot terveznek az idén. A születésnapot márciusban kezdik ünnepelni Genfben, de az év során több nagy eseményt is felhasználnak a közönség emlékeztetésére: az angliai Goodwood Festival of Speeden, az amerikai Pebble Beach Concours d´Elegance-on és a németországi Nürburgring Old Timer Grand Prix-n is ott lesz a gyári Jaguar-különítmény.
Az igazi persze az volna, ha a Jaguar elkészülne az E-Type valódi szellemi utódjával, amelyet évtizedek óta ígérgetnek. Ha minden igaz, az F-Type néven emlegetett modell tervezése már előrehaladott állapotban van, így valószínű, hogy az évtized közepéig meglesznek vele a britek.
Hétfőn a londoni legfelsőbb bíróságon tárgyalták a Lotus név F1-es névhasználati jogai feletti vitát, amely Tony Fernandes F1-es csapata, a Team Lotus és az autóipari vállalat, a Group Lotus között robbant ki. A tárgyaláson a Group Lotus végső ítéletet szorgalmazott az ügyben, ám a bíróság ezt elutasította, és az új tárgyalás időpontját március 21-re tűzte ki, vagyis az már biztos, hogy Fernandesék a 2011-es szezonnak a Team Lotus néven vághatnak neki.
|
Mint ismert, a Group Lotus álláspontja szerint Tony Fernandes cégének, az 1Malaysia Racingnek nincs joga a Team Lotus nevet használni az F1-ben, mivel a Lotus mindennemű névhasználati joga őket illeti meg. A Group Lotus ezért azonnali döntéshozatalt sürgetett az ügyben, ám beadványukat hétfőn a londoni legfelsőbb bíróság elutasította, és az új, teljes körű meghallgatás időpontját, március 21-re tűzte ki.
a hír forrása: klikk
Szavazás